loading...
پخش زنده آخرین خبر ورزشی تراکتور
سایت رسمی باشگاه تراکتور اسپور بازدید : 107 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
مهدي کريميان هم مثل خيلي از هم تيمي‌هايش در حال استراحت است و اتفاقات ريز و درشت تراکتور را رصد مي‌کند.

مهدي کريميان هم مثل خيلي از هم تيمي‌هايش در حال استراحت است و اتفاقات ريز و درشت تراکتور را رصد مي‌کند. البته ظاهرا او خيلي خونسردتر از ديگر بازيکنان تراکتور است و وقتي از تمديد قرارداد براي فصل آينده يا حتي دريافت مطالباتش صحبت مي‌کنيم، با آرامش خاصي مي گويد: «چند تماس ناموفق از باشگاه روي گوشي موبايلم ديدم. اگر کار واجبي داشته باشند، باز هم تماس مي‌گيرند!» او البته دل پري از شرايط باشگاه دارد و به همين دليل در مصاحبه‌اي «نرم» خيلي از مسائل تراکتور را به چالش مي‌کشد و در انتقاداتش به هم تيمي‌هاي خود رحم نمي‌کند. او معتقد است بايد نگاه واقع‌بينانه‌اي داشت و از اظهارنظرهاي احساسي و جوگيرانه در مورد تراکتور پرهيز کرد.

90: آقا مهدي حسابي کم پيدا شده‌اي!

چند روزي است که آمدم بوشهر و در حال استراحت هستم. فعلا که خبري نيست و منتظرم ببينم چه مي‌شود.

90: موفق شدي طلبت را از باشگاه بگيري؟

نه هنوز که خبري نيست و با اين شرايط بعيد مي‌دانم به اين زودي‌ها پولي دستمان را بگيرد.

90: از ماجراي انتخاب سرمربي تراکتور چقدر خبر داري؟

خيلي خبر ندارم ولي بي‌خبر هم نيستم. چند گزينه مطرح است ولي هيچ توافقي با کسي انجام نشده است.

90: مي‌داني که هيات‌مديره مصوب کرده فقط مربي خارجي به خدمت بگيرند؟

در حال حاضر بيش از اينکه مهم باشد سرمربي داخلي است يا خارجي بايد به ويژگي‌هاي سرمربي تراکتور فکر کرد. هر کسي که قرار است به تبريز بيايد، بايد به قدري کاريزما داشته باشد که زير سايه توني نماند! اين يک واقعيت است و تراکتور فصل قبل يک قرباني به همين دليل داد.

90: آن کسي نبود جز مجيد جلالي!

واقعيت اين است که کار در تبريز خيلي سخت است و مردم سرمربي تيم را به سختي مي‌پذيرند. روز اولي که جلالي به تبريز آمد به او گفتم کار بسيار سختي در تبريز دارد ولي او گفت که تحقيق کرده و مطالعاتش را انجام داده است. خوب به خاطر دارم روزي که جلالي داشت تبريز را ترک مي‌کرد خيلي ناراحت بود و علي‌رغم اينکه تيمش به صدر جدول هم رسيده بود، به مشکل خورد!

90: فکر مي‌کني علتش چه بود؟

جلالي مديريت حاشيه‌ها را اصلا بلد نيست. يعني شخصيتش طوري نيست که بخواهد وارد اين مسائل شود.

90: خيلي از هم تيمي‌هايت از وجود حاشيه و باندبازي در تراکتور شاکي هستند.

اگر بگويم اين مسائل وجود نداشت، دروغ گفته‌ام. هميشه تيم‌هاي بزرگ حاشيه دارند و کار در اين نوع تيم‌ها که هواداران زيادي دارند، بسيار دشوار است. متاسفانه اين حواشي در تراکتور بود و نمي‌توان آن را کتمان کرد.

ولي طوري نبود که اين مسائل بخواهد به تيم ضربه بزند. اگر قرار بود تراکتور ضربه بخورد که قهرمان جام حذفي نمي‌شد!

90: ولي در ليگ و آسيا نتيجه نگرفتيد؟

مگر توقع داشتيد تراکتور دبل کند؟ اين حرف‌‌ها قهرماني تراکتور در جام حذفي و کسب سهميه آسيا را بي‌ارزش و کمرنگ مي‌کند. ما اولين تيمي بوديم که توانستيم سهيمه آسيا را بگيريم. چيزي که تيم‌هاي بزرگي مثل سپاهان و استقلال موفق به کسب آن نشدند. ببينم مگر فتح يک جام بعد از 43 سال کار کمي بود؟

90: کار کمي نبود ولي توجيهي براي نتيجه گرفتن در ليگ و آسيا نيست؟

روز اول ليگ قهرمانان آسيا که در تبريز يک بر صفر الاتحاد را شکست داديم به خيلي از خبرنگارها گفتم که ما صعود نمي‌کنيم. نه ما و نه هيچ تيم ديگري از ايران! فولاد هم با شاهکار به دور بعد رفته است ضمن اينکه خوش شانس هم بودند. آنها در مرحله حذفي به تيمي خورده‌اند که در 2 بازي 9 گل دريافت کرده است. تراکتور تنها تيمي بود که بازيکن خارجي نداشت، زميني مناسب براي تمرين در اختيارمان نبود، در سرماي زير 20 درجه تمرين مي‌کرديم و براي هر مسافرتي معضل پرواز داشتيم. به نظر شما با اين شرايط مي‌شه در هر 3 جبهه موفق شد؟

90: ما مي‌گوييم با فتح‌ يک جام نبايد اشباع شد.

بياييد با واقعيت و به دور از احساس صحبت کنيم. وقتي باشگاه امکانات ندارد و نمي‌تواند ابتدايي‌ترين نيازهاي يک تيم حرفه اي را تامين کند، چطور مي‌خواهد سالي 2 و 3 جام بياورد؟ کسب جام حذفي را اينقدر کم رنگ نکنيم...

90: در حاليکه جو عمومي تبريز براي مربي بومي مهيا بود ولي مديران تراکتور بر جذب مربي خارجي اصرار دارند. تو چه نظري داري؟

رسول نشان داده توانايي‌هاي زيادي دارد و من مدتي هم با او همبازي بوده‌ام. اميدوارم آينده به بهترين شکل رقم بخورد و رسول به جايگاه اصلي‌اش برسد او مربي توانايي است و ما نبايد سرمايه‌سوزي کنيم.

920: راستي چرا توني که اينقدر محبوب بوده حاضر نشد به تبريز برگردد؟

توني يک مربي حرفه‌اي و کار بلد است. به نظرم او عشق و علاقه‌اش به تراکتور را ثابت کرده و بارها به خاطر تيم کوتاه آمده است. شايد ما چون خودمان خيلي درگير احساس هستيم فکر مي‌کنيم توني بايد بيايد مجاني براي ما کار کند! فکر مي‌کنم علت اصلي عدم بازگشت توني به وجود آمدن بي‌اعتمادي بين او و باشگاه بود.

90: نظرت در مورد انتشار رقم قراردادها در سايت باشگاه چيست؟ اين امر ظاهرا تبعاتي براي برخي بازيکنان داشته!

نمي‌دانم انتشار مبلغ قراردادها چه کمکي به فوتبال ما مي‌کند؟ هر قراردادي در هر جاي دنيا دو طرف دارد و هر چه بين دو طرف توافق شود بايد عملي هم بشود. من به عنوان بازيکن با يک باشگاه توافقاتي مي‌کنم ديگر فکر نمي‌کنم شخص سومي بتواند در اين بين براي من يا باشگاه تعيين تکليف کند.

90: براي فصل آينده در تراکتور مي‌ماني؟

در اين مدت که خبري نبوده، من هم قراردادم به پايان رسيده و بازيکن آزاد هستم چند تماس ناموفق روي گوشي موبايلم ديدم که از باشگاه تراکتور بود. نمي‌دانم چه کار داشتند ولي اگر کارشان واجب باشه، باز هم تماس مي‌گيرند.

90: انتخاب سرمربي در ماندن يا نماندن تو در تراکتور تاثيري دارد؟

بي‌تاثير نيست ولي اين را هم بگويم من هيچ وقت با مربي جابه‌جا نمي‌شوم و از آن دست بازيکناني نيستم که همراه مربي ازاين تيم به آن تيم بروم. من به هر تيمي رفته‌ام، فوتبالي رفته‌ام و بدون رابطه کارم را انجام مي‌دهم. بازيکني هم نيستم که هر سال تيم عوض کنم. چند پيشنهاد دارم ولي بدون تعارف مي گويم که اولويتم تراکتور است.

90: فهرست 28 نفره تيم‌ملي را ديدي؟

بله، به نظرم بايد به عقايد تاکتيکي کي‌روش احترام گذاشت او با توجه به اهدافي که دارد، بازيکنان تيمش را انتخاب کرد و نمي‌توان به او ايرادي گرفت. الان وقت آن نيست که از کي‌روش انتقاد کنيم. هميشه هر ليستي منتقدان خودش را دارد ولي بايد به اين فکر کنيم هيچ‌کس به اندازه‌ کي‌روش نمي‌تواند در مورد تيم نظر بدهد. بايد به او احترام بگذاريم.

90: حرف آخر؟

در مورد بحث باند بازي و بازيکن سالاري که مدتي است مطرح شده بايد اين را بگويم که خيلي وقت‌ها خود بازيکنان مقصر هستند. بهتر است به جاي اينکه از عالم و آدم ايراد بگيرند، کمي هم به مسائل فني فکر کنند!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 107
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 139
  • بازدید سال : 4,511
  • بازدید کلی : 16,269